Translate

torsdag 6. september 2012


BREVIK

I oktober holder jeg utstilling på Gruppe 9 i Brevik. Utstillingen vil omhandle mine modellbilder og mine nye landskapsmalerier. Ta en titt på vakre Brevik. Fra Croftholmens bredder er motivet “Klokkeklang” malt en vakker sensommerkveld. Lyset streifer over øya i Brevik og reflekterer mot berget med en intens kraft. Solgangsbrisen gir god drift for en ensom seiler på fjorden. Det lyder av klokkeklang i det fjerne og bildet finner selv sin tittel. 

Klokkeklang. Brevik. Olje på lerret.

Klokkeklang. Detalje.
Motivet tok meg lang tid. Jeg har malt det i to varianter – fra smått til stort. Detaljene er utvisket, men likevel tilstede. Landskapet har motsetninger i farge og form, men er komponert med kirke-tårnet som senter for vår oppmerksomhet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar